Психологія вищої школи [Текст] : підручник / Власова Олена Іванівна, Семиченко Валентина Анатоліївна, Пащенко Світлана Юріївна, Невідома Яна Григорівна ; за редаакцією О. І. Власової ; Міністерство освіти і науки України, Київський національний університет ім. Т. Шевченка
Publication: Київ : ВПЦ "Київський університет", 2015Description: 406 сторінокLanguage: українська.Country: Україна.Форматний номер: 2 формат (висота > 17-23 см)ISBN: 978-966-439-846-3.Вид літератури за цільовим призначенням: НавчальніВид/характер текстових документів: навчальні виданняУДК: 159.922.6(075.8) + 378(075.8)Bibliography: Бібліографія в кінці розділів.Subject - Topical Name: Психологiя -- Вікова психологія | Вища школа УДК-теми: 159.922.6 Вплив віку.Вікова психологія « 159.922 Особливості психіки. Свідомість. Психічний розвиток у людей. Диференціальна психологія. Генетична психологія. « 159.92 Розвиток та формування психіки. Порівняльна психологія « 159.9 Психологiя « 1 Фiлософськi науки378 Вища освiта. Унiверситети. Пiдготовка наукових кадрiв « 37 Освiта. Виховання. Навчання. Дозвiлля « 3 Суспiльнi наукиOnline Resources:LibraryGoАнотація:
Item type | Current library | Call number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Читальний зал відкритого доступу (CHZVD) Фонд відділу соціально-економічної літератури | 159.9/П863 (Browse shelf(Opens below)) | Available | NR0635361 |
Бібліографія в кінці розділів
ВСТУП
Завдання сучасної вищої освіти
з позиції компетентнішого підходу...............................................3
МОДУЛЬ 1
Науковий апарат психології вищої школи
як науки та навчальної дисципліни...............................................10
1.1. Предмет і основні поняття психології вищої школи.............10
Запитання та завдання до параграфа...........................................36
1.2. Методологія психології вищої школи....................................42
Запитання та завдання до параграфа...........................................66
МОДУЛЬ 2
Психологія студента........................................................................73
2.1. Психологічна характеристика студентського віку.
Типологія студентів.......................................................................73
Запитання та завдання до параграфа.........................................92
2.2. Протиріччя та проблеми освітньо-професійної
соціалізації сучасного студента....................................................96
Запитання та завдання до параграфа.......................................113
2.3. Психологічний аналіз навчальної діяльності студента.....118
Запитання та завдання до параграфа.......................................135
2.4. Академічна група студентів
як об'єкт освітньо-професійної соціалізації...............................138
Запитання та завдання до параграфа.........................................164
2.5. Напрями психолого-педагогічного забезпечення
самоосвіти та саморозвитку студентів.......................................168
Запитання та завдання до параграфа........................................189
МОДУЛЬ 3
Психологія викладача ВНЗ............................................................197
3.1. Психологія викладача ВНЗ
як суб'єкта педагогічної праці.....................................................197
Запитання та завдання до параграфа.........................................215
3.2. Психолого-педагогічні основи організації вищої освіти
на засадах компетентнісного підходу.........................................221
Запитання та завдання до параграфа.........................................240
3.3. Психологічний аналіз діяльності педагога-наставника......244
Запитання та завдання до параграфа.........................................265
3.4. Психологічні моделі навчання.............................................269
Запитання та завдання до параграфа.........................................298
3.5. Роль психологічної служби ВНЗ у психологічному
супроводі ефективної роботи закладу освіти.............................302
Запитання та завдання до параграфа.........................................323
ПСИХОДІАГНОСТИЧНИЙ ПРАКТИКУМ........................................328
Психодіагностичні матеріали до модуля 1..................................328
Дослідження соціалізованності студента...................................328
Механізми та інститути соціалізації особистості........................330
Психодіагностичні матеріали до модуля 2..................................337
Опитувальник стилю учіння.........................................................337
Методика "Мотивація навчання у ВНЗ"......................................344
Методика "Самооцінка адаптивності студента"..........................347
Шкала стратегії подолання стресових ситуацій (SACS)...............351
Шкала психологічного благополуччя К. Рифф.............................356
Психодіагностичні матеріали до модуля 3..................................363
Діагностика комунікативної толерантності ................................363
Тест емоційного інтелекту
(емоційного самоусвідомлення)..................................................366
Опитувальник на виявлення схильності викладача
до певної парадигми....................................................................372
Діагностика суб'єктивного контролю (парціальних позицій інтернальності - екстернальності особистості) ...................................................................................383
ДОДАТКИ........................................................................................390
Додаток 1
Основні компетенції викладача ВНЗ
як суб'єкта навчальної діяльності................................................390
Додаток 2
Основні компетенції викладача
як суб'єкта виховної діяльності....................................................399
На основі методології компетентнісного підходу узагальнено психолого- педагогічний досвід, теоретичні розробки та новітні емпіричні дослідження актуальної психологічної проблематики сучасного вищого навчального закладу, висвітлено психологічні питання організації й оптимального перебігу процесів вищої освіти, особливості основних суб'єктів вищої школи: студентів і академічних груп, педагогів та адміністрації вищих навчальних закладів. Для студентів, викладачів вищої школи та слухачів післядипломної педагогічної освіти.